ANNONS
Annons

Tokina 19-35/3,5-4,5

Produkter
(logga in för att koppla)

roypeter

Aktiv medlem
Hejsan!

Är det någon på detta forum som vet någon om Tokinagluggen 19-35 mm/3,5-4,5.

Dess föregångare (20-35 mm/3,5-4,5) har ju fått bra kritik och eftersom gluggen inte är så dyr (ca 2800 pix) kanske man skulle klippa till. Om den leverar lika bra bilder som sin föregångare vill säga...

Mycket tacksam för kommentarer...
 
Den här gluggen (är ju samma som Cosina 19-35) har diskuterats vid flera tillfällen här på Fotosidan. Använd sökfunktionen så hittar du massor av åsikter om den.
 
Är de verkligen samma?

Om jag förstått rätt är cosina, soligor och vivitar samma men Tokina tror jag inte hör dit...

Eller har jag fel???
 
roypeter skrev:
Är de verkligen samma?

Om jag förstått rätt är cosina, soligor och vivitar samma men Tokina tror jag inte hör dit...

Eller har jag fel???
Jag får nog be om ursäk här. Jag är inte säker, men om jag inte missminner mig så är det nog Vivitar som är samma och inte Tokina, som jag skrev.

Det får du dock svar på om du söker efter gluggarna här i forumet.

Jag har läst en del om den eftersom jag ett tag funderade på att köpa en själv. Med tanke på priset fick den mycket bra resultat i testet i tidningen Foto också, om du inte redan kännde till det.
 
Hej!

Har precis fått mitt nya Tokina, och den har internfokus, kanon alltså. Dessutom så känns den väldigt gedigen, i aluminium och väger bly. Precis så vill jag att ett objektiv skall kännas i näven...
 
Jag har en sådan. Funkar bra, hyfsat skarp. Beställde den från BH i USA. 2,5 dagars lev.tid.
Provade en Sigma 18-55 först men den var inte skarp någonstans.
 
Fick mitt Tokina 19-35 för ett par dagar sedan, så jag kan inte uttala mig om bildkvalitet ännu (kör analogt). Dock blev jag mycket positivt överraskad av byggkvalitén. Mycket gedigen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.