Annons

Tjoho, snart blir det action!!

Produkter
(logga in för att koppla)

netjens

Aktiv medlem
Min fotoagentur ringde mig i fredags "Jo jens vi har en modell som är atletisk, vi tänkte du skulle fotografera honom när han åker vattenskidor, hoppar studsmatta och gör skateboardstrick" Hehe..jaha...vad säger man, åka moterbåt och fotografera med tele...huga, det blir hoppa av. Tur man har en 10D som kan ta 9 bilder i följd, innan hade jag en 300D, hade blivit jobbigare då, för att inte tala om autofocusen.... Nå, det ska iallfall bli spännande
Jens
 
netjens skrev:
för att inte tala om autofocusen.... Nå, det ska iallfall bli spännande

Åker han vattenskidor så har han ju mer eller mindre samma avstånd till båten hela tiden så autofokus skulle du klara dig lika bra utan.
 
Du glömmer att detta är en atleternas atlet. Han har ingen vanlig vattenskidlina han, utan ett kraftigt gummiband!
 
Hehe

Njaa..han ska väl inte göra allt på en gång va? Vi tar en sak i taget...hmm..även om han är atletisk så är han nog inte så atletisk hihi
Jens
 
Synd att du inte hade en 1DmkII som kan ta 8.5 b/s och 40st på raken. 3 b/s kommer man inte långt med när det är snabba actionbilder, tyvärr. :-/
 
Mja jo...Men det får duga för tillfället...kostar lite extra att ha en 10D. Jag brukar inte fotografera actionbilder, utan modeller, och då duger min 10D utmärkt..men..det är väl som du säger..lite snabbare kamera är väl att föredra antar jag....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.