Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tjocka fotografer sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett tips till er tjocka fotografer... Ett medlemskap i Aftonbladets viktklubb kan vara väl investerade pengar. Jag är medlem använder "dagboken" för att mata in mat och utövad motion. Följer dock inte föreslagna menyer utan plockar själv ihop det jag vill äta. Dagboken visar hur mycket man ätit under dagen dels i kalorier dels i fördelning kolhydrat/protein/fett.

mvh en omfångsminskande fotograf :)
 
chajo skrev:
Ett tips till er tjocka fotografer... Ett medlemskap i Aftonbladets viktklubb kan vara väl investerade pengar. Jag är medlem använder "dagboken" för att mata in mat och utövad motion. Följer dock inte föreslagna menyer utan plockar själv ihop det jag vill äta. Dagboken visar hur mycket man ätit under dagen dels i kalorier dels i fördelning kolhydrat/protein/fett.

mvh en omfångsminskande fotograf :)

En grej till... inmatad motion i dagboken ger tillbaka hur mycket extra man kan äta den dagen.
 
jag ska faktiskt försöka vara seriös här för det är ett problem för många.

Jag vägde 90kg när jag gick i årskurs 7 och väger nu då 92kg... i sjuan började jag alltså med styrketräning och har inte ändrat mina kostvanor någonting...

Jag bänkar nu 115kg, curlar 8*3 med tunga 25or och har tappat 18kg fettmassa (har varit och vägt mig hos dietist sen 7nde klass).

SÅ: bara genom träning kan mycket hända... när du bär omkring på mycket muskelmassa behöver kroppen mycket energi vilket leder till att din fettmassa sakta men säkert minskar... det tycker jag är mycket bättre än alla bantningskurer folk kan komma på.

DET SOM krävs är en förändrad livsstil... Inte självsvält.
 
hailstorm skrev:
jag ska faktiskt försöka vara seriös här för det är ett problem för många.

Jag vägde 90kg när jag gick i årskurs 7 och väger nu då 92kg... i sjuan började jag alltså med styrketräning och har inte ändrat mina kostvanor någonting...

Jag bänkar nu 115kg, curlar 8*3 med tunga 25or och har tappat 18kg fettmassa (har varit och vägt mig hos dietist sen 7nde klass).

SÅ: bara genom träning kan mycket hända... när du bär omkring på mycket muskelmassa behöver kroppen mycket energi vilket leder till att din fettmassa sakta men säkert minskar... det tycker jag är mycket bättre än alla bantningskurer folk kan komma på.

DET SOM krävs är en förändrad livsstil... Inte självsvält.

Glömde en sak:
Jag dricker 90% proteindrink efter varje pass.

Jag kör då per dag:
- Bröst, triceps
- Rygg, biceps
- axlar, mage
- BEN (denna är fan jobbig och räkna inte med att plåta dagarna efter :))
 
Det som funkade för mig var att resa. Jag reste runt i mexiko och guatemala i tre månader och gick från 100 kg till 79 på den tiden och då hade jag riktigt kul samtidigt som jag gick ner i vikt. Nu har man ju börjat gå upp igen så nästa mexikoresa är planerad till sommaren
 
Resa är en suverän metod. Efter att ha ätit råbiff i Etiopien gick jag ner rejält i vikt, tyvärr från ett BMI på 20. Kranvatten i Egypten är också väldans effektivt..
 
Ett väldigt enkelt sätt för att få upp träningsmotivationen är att gå ihop ett gäng och träna tillsammans. Jag tycker det är skittråkigt att träna helt ensam, men när jag är med polarna så är det skitkul! En annan sak för att göra det lättare är att ha helt regelbundna tider för träningar, detta underlättar om man håller på med en sport som har utsatta träningsdagar.

papi skrev:
Resa är en suverän metod. Efter att ha ätit råbiff i Etiopien gick jag ner rejält i vikt, tyvärr från ett BMI på 20. Kranvatten i Egypten är också väldans effektivt..

Mygg i Malaysia är också ett mycket effektivt sätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.