Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tjernobyl / Pripyat

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Resebyrå?

KjellSn skrev:
Hej Oscar! Mycket intressanta bilder från Tjernobyl. Är själv mycket intresserad av att åka dit. Vet du någon bra resebyrå i Kiev?

Vi använde oss av denna researrangören:
http://www.tourkiev.com/chernobyl.php

Om guiden kan man väl säga som så att han inte sa så mycket. Det passade iofs mig bra som hade läst på mycket innan resan och hade koll och ville koncentrera mig på upplevelsen, eftertanke och lite foto. I övrigt var resan välarrangerad, allt funkade och lunchen var 4-rätters och den bästa ukrainska (vilket iofs inte säger så mycket) maten jag ätit.

Albwah skrev:
Låter som en kul resa och mycket att fota, skulle gärna åkt dit. Jag ska jag till Auschwitz i Polen om ett par månader. Det lär bli en spännande upplevelse. Någon som har varit där och kan ge ett utlåtande?

Nu åker jag till Aushwitz och Polen om nån timme, kommer hem på fredag kväll igen med en massa bilder :) jag hoppas det blir kul :D

Snygga bilder.

Jag själv skall försöka åka till tjernobyl i sommar. Fast jag jag skall nog ta med mig ett 4gb huvudminne och ett 2 gb extra minne.

Vet att det finns ett höghus man kan gå upp i och fota staden ifrån, sedan så finns det en gammal millitär anläggning utanför staden som vi skall se om vi kan åka till genom att betala några extra dollar...

RE

spetznas skrev:
Snygga bilder.

Jag själv skall försöka åka till tjernobyl i sommar. Fast jag jag skall nog ta med mig ett 4gb huvudminne och ett 2 gb extra minne.

Vet att det finns ett höghus man kan gå upp i och fota staden ifrån, sedan så finns det en gammal millitär anläggning utanför staden som vi skall se om vi kan åka till genom att betala några extra dollar...

Hej! Jag hade planerat att åka till Tjernobyl
i sommar men har köpt ny kamera och ska åka till turkiet i oktober så det blir att åka dit nästa år i stället. Skulle vara kul att få lite upplysning och se dina bilder därifrån när du kommit hem! V/H kjellsn

Jag är riktigt intresserad på att åka till Tjernobyl till sommaren eller så. Och man blir ju inte mindre sugen när man ser alla fina bilder!

spetznas skrev:
Snygga bilder.

Det är nog det höga hotellet du menar. Vet inte om det är säkert att gå upp där längre, de blir mer och mer restriktiva med vilka byggnader man får gå in i eftersom många börjar bli i riktigt dåligt skick.

Angående den militära anläggningen så antar jag att du menar radaranläggningen, populärt kallad för Tjernobyl 2. Det är en gammal sovjetisk radaranläggning för att upptäcka missilangrepp.

Vi åkte förbi den på avstånd. Så som det verkar så är den inte så värst imponerande, så att åka dit skulle nog mest vara för jag-har-varit-där-faktorn, men det kanske är mer imponerande än vad det verkar. Hur som helst så känndes en dagsutflykt som att det var väldigt pressat schema, så kanske det vore bra att i så fall sprida ut det på två dagar eller skippa något annat om möjligt. Men mitt tips är att ta kontakt med en guide, t.ex. de vi använde, och höra med dem vad som är möjligt och inte.

Det är nog hotellet jag tänker på. Men jag förstår att de är mer restrektiva. Är mycket mer plundring nu...

Jo, det är radaranläggningen. Det finns väldigt väldigt lite info, och jag har endast sett några få bilder ifrån den på flikr...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar