Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tjänstjakt.se ringde

Produkter
(logga in för att koppla)

Valein

Aktiv medlem
Idag ringde några från företaget tjänstjakt som tydligen driver sajten tjanstjakt.se. Som vanligt när jag får skumma telefonsamtal så är jag väldigt fåordig och misstänksam. Ber hon i andra änden att beskriva företaget hon jobbar på vilket hon inte vill, istället så börjar hon ställa frågor om min verksamhet och mina priser. Får avbryta henne och fråga vad det är frågan om, men hon vill inte riktigt svara på mina frågor så då säger jag att jag inte är intresserad. Hon ifrågasätter det så efter jag sagt det två gånger till så klickar det bara till örat på mig när hon lägger på.

Efter samtalet kollar jag tjänstjakt på nätet. Kollar runt lite på sidan och bildar mig först då en uppfattning om vad de sysslar med. Kollar även runt lite för att se om man hittar diskussioner om dem på nätet, varningslistor etc, men finner inget.

Är det någon här som har någon erfarenhet av dem? Var min misstänksamhet obefogad eller befogad?
 
Idag ringde några från företaget tjänstjakt som tydligen driver sajten tjanstjakt.se. Som vanligt när jag får skumma telefonsamtal så är jag väldigt fåordig och misstänksam. Ber hon i andra änden att beskriva företaget hon jobbar på vilket hon inte vill, istället så börjar hon ställa frågor om min verksamhet och mina priser. Får avbryta henne och fråga vad det är frågan om, men hon vill inte riktigt svara på mina frågor så då säger jag att jag inte är intresserad. Hon ifrågasätter det så efter jag sagt det två gånger till så klickar det bara till örat på mig när hon lägger på.

Efter samtalet kollar jag tjänstjakt på nätet. Kollar runt lite på sidan och bildar mig först då en uppfattning om vad de sysslar med. Kollar även runt lite för att se om man hittar diskussioner om dem på nätet, varningslistor etc, men finner inget.

Är det någon här som har någon erfarenhet av dem? Var min misstänksamhet obefogad eller befogad?

Hej Peter.
Jag blev efter det du skriver nyfiken och var inne på deras hemsida. Och hittar detta om hur dom tydligen tänk sig finansera sin verksamhet:
"7. PRIS, BETALNINGVILLKOR M.M.
Leverantörer betalar en avgift 15000SEK exkl. moms för att få tillgång till köparens offertförfrågningar.
Avgiften är återkommande och tillkommer i samband med ny avtalsperiod.
Avgifter för tjänsten erläggs såsom förskottsbetalning med faktura som skickas via e-post, eller brev.
Betalningsvillkor är 20 dagar netto.
Vid utebliven betalning debiteras ränta samt påminnelseavgift, P & D Marketing äger även rätten att spärra/stänga av leverantörens konto"
Ja, personligen så känner jag att jag skulle hålla mig mer än "tusen mil" från dom.Varför skall jag överlåta till någon annan att göra affärer, skaffa priser m.m på det jag vill köpa. Idag kommer det som maskrosor upp alltför många märkliga tjänster på nätet.
Att du dess utom får luren i örat av den som ringer upp dig, är bara det en varningsklocka.
Nej Peter och alla andra det är inte värt att ha denna hemsida som favorit på datorn,
Han en bra dag,
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.