ANNONS
Annons

tips till nybörjare... snälla!

Produkter
(logga in för att koppla)

fraje195

Ny medlem
Har haft intresse för foto ett ganska bra tag. Kunde grunderna för s/v-framkallning och kopiering men dom försvann =(. Nu när man åter har fått lite tid över så har suger för att återuppliva gamla kunskaper väckts till liv igen.

Är det någon som har något bra tips på litteratur för nybörjare, både för framkallning och fotografering.
Finns det någon som har en trevlig url till en sammanställning av fotoföreningar runt om i vårt avlånga land...??

Under Länkar i menyn så finns det just länkar till olika fotoklubbar i landet.

Angående litteratur så finns det ofta bra böcker hos antikvariat. Ofta är äldre böcker bättre då de går djupare in på traditionell mörkrumsteknik och inte på den digitala.
Jag tror att det finns några tips om litteratur i andra diskussioner i forumet, främst naturfotografering. Sök efter litteratur så hittar du lite.

Köp Foto min hobby av Pär Lundqvist. Jag köpte den för ett tag sen mest för att läsa om grundläggande mörkrumsförfarande men det stod faktiskt ganska mycket mer i boken som jag kunde ta till mig. Pär hänvisar hela tiden i boken till andra böcker där man kan läsa mer om ämnet som han bara beskriver allmänt om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar