** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Tips sökes"

Produkter
(logga in för att koppla)

Tiagubben

Aktiv medlem
Så här är det:
Jag köpte min 450D + 18-55 för ungefär 6000 och nu så ska jag kompletera med ett till objektiv(mest inne på tele) en väska + en blixt + tillbehör.

Jag har en maxbudget på MAX 14 000kr och då ´är dom 6000 inräknat, min kusin ska åka till New York om en vecka och där ligger ju B&Hphotovideo där priserna är avsevärt mindre än i Sverige.

Jag har tänkt att köpa väskan i sverige(tar upp mycket plats i bagaget) och har sett en "LowePro Rezo 160 AW" för 470:- på cyberphoto.
Sen har jag också kollat på en blixt och då nöjer jag mig med en "220ex Speedlite" för 750kr, sen är det alltså objektiv och eventuella tillbehör(tex UV skydd, Polaris och rengöringsgrejer.

Jag har redan tittat på ett objektiv och det är Tokinas 50-135 vilket verkar bra och ljusstarkt, men som tyvärr är bara till 135 och man behöver nog lite till(eller??).

Så ge mig gärna tips om vilket objektiv, vilka tillbehör och annat, men kom ihåg att den inte får överskrida 14 000(svenska kronor)

Tack på förhand
//Mathias

Som telezoom kan jag varmt rekommendera Canons 70-200/4L. Kostar runt 4-4500:- begagnat i Sverige och bättre optik får du inte för det priset.

Blixt skulle jag nog kolla på Canons 430EX, den borde droppa något i pris nu när EX IIan kommer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar