Annons

Tips på var vi åker och fotar

Produkter
(logga in för att koppla)

johan öbrink

Avslutat medlemskap
Hej

Kanske bara är jag, men vore det inte kul med en tråd där man listar sina favoritplatser, smultronställen. Jag åker ofta runt i Sverige med kameran och även på hemmaplan vore det kul med lite tips på utflykter man kan göra med kameran.

T ex:

Bogesund utanför Vaxholm. Massa fina vandringsleder och fotat vildsvin där på nära håll många gånger. Åker man Bogesundsvägen och svänger av vid golfklubben så kommer man på en liten grusväg som man åker ca 2 mil, sen kommer man ut på Bogesundsvägen igen. Längst med den lilla vägen finns fina ängar, rikt djurliv, fina klippor, stora gamla träd, några gårdar och mycket fint.
 
Höga Kusten

Befinner man sig i Höga Kusten så kan jag föreslå slottdalskrevan i skuleskogens nationalpark. Det är en mäktig skreva i urberget som inlandsisen åstadkom.Det finns mycket naturskönt att fota under vandringen dit också.
 
Befinner man sig i Höga Kusten så kan jag föreslå slottdalskrevan i skuleskogens nationalpark. Det är en mäktig skreva i urberget som inlandsisen åstadkom.Det finns mycket naturskönt att fota under vandringen dit också.

För naturfoto kan man nära Stockholm välja mälaröarna. Jag går ofta runt Kärsän och Eldgarnsö. Båda erbjuder olika miljöer.
 
I brist på bil så använder jag fötterna. Jag brukar ta nån buss, tunnelbana eller pendel vart som helst (i Stockholm) och bara gå i godtycklig riktning. Aldrig karta eller nåt, så får man se vad man hamnar. Alltid dyker det upp något att fota:)
Ibland är det jävligt jobbigt att ta sig hem, just för att man inte har nån karta:-D

Huvudsaken är att jag får se en plats jag inte sett förut. Att fotografera samma sak två gånger blir helt meningslöst för min del, även om det kan vara "trevligt" i brist på annat.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.