Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på ställen att fota i Simlångsdalen

Produkter
(logga in för att koppla)

Arosfors

Medlem
Vi är några grabbar som skall låna en stuga i Steninge, Simlångsdalen i Halland och vi skulle behöva lite tips på några riktiga pärlor att fota i området, eftersom vi bara har en helg på oss innan vi återvänder till hemvanda Västerås.
En av oss hittar hyffsat i området, men jag är osäker på hur grundligt han utforskat omgivningen med fotoögat påslaget för landskapsfoto. Så alla Ni som känner området väl och gärna delar med Er av smultronställena - skriv några rader här eller maila mig - alla sorters bidrag mottages tacksamt.
 
Vill inte vara en messerschmitt ;) Men Steninge ligger ungefär 5 mil från Simlångsdalen.

Gillar man kustfoto så är Steninge fint, bara ner till stranden som består mer av klippor (hällar) än av sand. Kan bli fina kvällsfoton när solen går ner ute i kattegatt.

Man är väl "hemmablind" då svärföräldrarna bor i Haverdal som är nästgårds Steninge.
 
När vi nu befinner oss i trakterna av Simlångsdalen, vet någon om man fortfarande kan få pannbiff med potatismos och lök i gatuköket? Det bästa jag ätit hos en hamburgermoj.
 
Senast ändrad:
Det var länge sedan jag var i Simlångsdalen. Det är en vacker trakt och det kanske mest kända utflycktsmålet är Danska fallen. Vidare går Hallandsleden genom området.

Sök på Danska fallen så får du massor med information/uppslag.
 
ANNONS