Annons

Tips på ruggiga fotomiljöer?

Produkter
(logga in för att koppla)

teten

Medlem
Hejsan!
Jag har planerat att börja ta lite mer poträtt bilder och även på bara miljön. Jag skulle dock vilja fota i miljöer med nedlagda industrier, skumma hamnområden, grafittiväggar och undrar därför ifall någon har något tips på sådana ställen?¨

Jag bor i Stockholm så helst i de området. De skulle även vara bra om man kan ta sig till stället någorlunda lätt kommunalt, eftersom jag inte alltid har tillgång till att åka bil.

Tack på förhand!
/Teten

Tjena,
jag bor i malmö och tar också gärna emot tips :).

Som svar får jag väl ge det glömda rummet här på fotosidan under fliken grupper - intressegrupper. Där kanske du hittar nått?

Det är stor brist ruggiga fotomiljöer i Stockholm men Beckholmen på Djurdgården har iaf kvar ett vackert industriellt förfall på en del ställen.

Industrihamnar är alltid trevliga. Du som bor i Malmö ska ut i östra hamnen och leka!
Testa miljöerna ute runt gamla öresundsverket, eller borta vid fd. Coldstores (numera Coldsped).

Under S:t Eriksbrons brofästen ser det ganska ruggigt ut, om man tittar åt rätt håll. Runt Tegelbacken är det i alla fall ruggigt fult med rivningen av gamla postterminalen som extra bonus. Omkring och i slussen borde det inte finnas brist på ruggiga miljöer. Vid Eriksdalsbadet finns ett nedlagd järnvägsspår som försvinner i en tunnel. Rugigt värre, med grafitti och allt.

Skulle nån råka hamna här i Lysekils-trakten (så som många trevliga stockholmare gör nu på sommaren) under semestern kan jag rekommendera den övergivna gatstensfabriken i Lahälla ( http://kartor.eniro.se/query?&what=...;869;792&mapcomp=;;;;;;;;;;;;;;0;0;;;;0&stq=0 ). Med ett kort tele och blixt (eller belysning om nån nu har det) så kan man få med miljön i det nergångna huset med de stora raffinaderiet Preemraff i bakgrunden på andra sidan fjorden. Miljön inne i huset är också rätt sliten och ruggig med rostiga vajrar, skrot och den så kallade spaltmaskinen som högg stenen tronade som nåt sorts rostigt skelett. Ljustet före middagstid rekommenderas stark.

Jag vet inte om det är så ruggigt egentligen, men den nedlagda kvarnen vid Holma ( http://kartor.eniro.se/query?&what=...;869;792&mapcomp=;;;;;;;;;;;;;;0;0;;;;0&stq=0 ) går nog också att få till en fin rå stämning i vid t ex skymningsdags.

Tyvärr lär väl lokaltrafiken hit från stockholm vara rätt obefintlig och näst intill ickeexisterande lokalt. Välkommen ändå :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar