Annons

Tips på prisvärd blixtmätare

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Har idag en quantum mätare so jag är halvnöjd med. Har liksom aldrig blivit kompis med den och kunnat lita på den.

Skule vilja ha tag på en basmätare med möjligtvis en snittberäkniong (ta tre exponeringar med blixtar och den räknar ut medelexponeringen) annars är bara kravet att den skall mäta infallande ljus och ge var i bländare (inga ovandligstabeller) och vara LÄTTAVLÄST
Samt helst kosta under 2500 ex moms :) några tips??
 
Hej

HAr en Polaris och en enkel med enbart lysdiooder från Photax.

Den med lysdioder är klockren, visar direkt för flera iso tal, samt +1/3 elelr 2/3 med egna dioder.

Klart att rekomendera.

Roine
 
Hej

Scandinavian haor Polaris, det är en med LCD displa som tar vanlig mätning också.

JApp, Photaxsaken har PC kontakt och kan även lösas ut av blixten, dvs kalrar båda fallen.

Den adderar inte osv.

Roine
 
Jag hade också en gång en Quantum men blev inte väön med den.Köpte en ny Polaris, den är suverän med stor och tydlig display.
 
Skäönt att höra att jag inte är enbsa om att vara missnöjd med quatum.. tycker skalorna är för små ocjh 357 batterier hittar man inte en söndag morgon i ett samhälle med 4000 innevånare... Jäkla tur man har några laserpek liggande kvar på jobbet som ,an kunde plundra...
 
Photax har tidigare sålt en mätare som heter Nissin 4001i och som då kostade 2500:-
Den fyller de krav som du har och lite till. Har bl.a. skalbelysning och stänger dessutom av sej själv efter en stund.
Sten
 
Jag köpte min sekonic 308 B här http://www.speedgraphic.co.uk/
Testade den på allvar i dag för första gången, så du får läsa recensionerna på sidan för att kolla om den är bra, den är lättanvänd i alla fall. Bättre priser än i Svedala och snabba leveranser. Jag rekommenderar dom varmt.

Oj jag är nog trött,
sekonicen saknar en del funktioner som du efterfrågar men dom säljer andra modeller till bra priser. Hur du gör med momsen från england har jag ingen aning om.
 
Senast ändrad:
Återigen slåss man av att det nästan är billigare att skicka från england ön ino sverige
*Jonas som jobbar på ett företag som fick betala 4000 kr för att skicka ett kolli till sthlm när det skulle kosta 450....*

Vet i allafall vart jag kommer beställa mätaren när det blir dags..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.