Annons

Tips på poser, tricks å knep Modellfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

JoXter

Medlem
Hej!!

Är lite sugen på att börja fota porträttfoton..
dvs modellbilder.. har kollat runt lite här på
fotosidan men inte hittat de jag söker, en sida
där de står lite tips å vad man liksom bör
tänka på som nybörjare..

samt en sida med mkt modellbilder på som man
kan kolla på och hitta sin egna stil om vad man
gillar, samt se vilka olika poser de finns att
välja mellan..

Nån som kan hjälpa mig i rätt rikning?

Mvh
Joakim

Under Bilder->Bildpooler->Intressegrupper kan du hitta inspirationsbilder för Porträtt, Modefotografering, Modellbilder, Fine Art Nude, osv osv.. Det är bara att grotta runt o se om du får inspiration från någon :)

Under Artiklar->Alla artiklar kan du även hitta bra beskrivningar och tips om olika ämnen. Sök på t.ex "Modell"

Slutligen: Titta under Artiklar->Länkar för att komma ut till andra websidor som berör ämnet.

Lycka till

Såg en sajt för längesen (som jag bokmärkte) där det fanns enkla teckningar på en kropp i olika poser, det var kanon. När jag återvände till sajten var den borta. Kanske nån vet jag talar om och kan länka, det var massor av bra poser iaf.

Gabbe

Jag rekommenderar oxå www.modellbilder.se

Där finns förutom ca 4000 modeller, sökbara i hela landet även en hel massa bilder i olika kategorier, samt fotografer man kan fråga.

Finns oxå artiklar om ljussättning och forumet är fullt av tips på utrustning.

Jag gick med för 3 år sedan, bland det bästa jag gjort. Man kan börja med att vara gratismedlem. Man får lite mindre utrymme att ladda upp bilder i princip.

Vad gäller poser kan du väl gå till de stora modetidningarna på nätet som Vogue och de andra.

tack så mkt för era snabba svar!! ska kolla på denna sida genast.. men tänkte också på de där
med efterarbetet, nån som vet nån sida där de
finns lite tips på vad man kan göra som
gör en bild bättre?

Tack för svar!

Mvh
Joakim

angelcom skrev:
Såg en sajt för längesen (som jag bokmärkte) där det fanns enkla teckningar på en kropp i olika poser, det var kanon. När jag återvände till sajten var den borta. Kanske nån vet jag talar om och kan länka, det var massor av bra poser iaf.

Gabbe

Min Hemsida hittar du vad du søker under fliken Min Studio

Model Pose Nr1.2 med massor av kroki poser. Funkar æven før foto.

tack, för alla svar, nu har jag en massa att kolla igenom, prova och utvecklas.. tack alla! =)

bra program Max, tackar så mkt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar