Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på liten och smidig blixtpryl?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Typ som lunchlådevarianten fast mycket mindre och smidigare!

Tips mottages!

Helst billigt såklart ;)

soft box?

Förstog inte riktigt vad du fråga men, detta kanske var rätt??

Ett enkält sett som jag använder för att mjuka upp lite på min inbygda blixt.
Ett 5x6cm frostfilter som jag i vanliga fall använder till event/tv Ljus, fråga på närmaste ljud och ljus firma så kan du säkert få en bit grattis fungerar klockrent

Tänkte försöka göra en laminering av det för att det inte ska bli fula veck på det :)

Senast ändrad:
soft box = kåpa som man trär över i plast? Isåfall är det det jag menar!

Vad är ett frostfilter? :)

Inte att förväxla med filter som man i vanligafall använder till kamror.

Filtret är en tunplast film som man använder för att tillexempel färgain en scen i rött eller blått på en konsert, men det finns andra filter av samma typ som har andra egenskaper så som frost eller diffusions filter.

http://www.leefilters.com/ Här är en länk Nu måste jag dra :)

kolla under Light-produckts

Lycka till!!

Okej, det såg bra ut, men hur fan får man fast den framför blixten? För det verkade ju vara ett filter som var till för det, men var runt?

Jag blir förvirrad! :p

hittills har jag bara vikt och tejpat, det fungerar halvbra. Håller på med en lösning för att fästa det i blixtskon men den är inte färdig en, tids brist som vanligt :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar