Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på lämplig fotoväska

Produkter
(logga in för att koppla)

emigus

Aktiv medlem
Hej
Tänkte köpa en ryggsäck eller väska till mina fotogrejjer. Vill att ett trebens-stativ ska gå i eller fästa på väskan. Har ni några bra tips för under 1000 kr?
 
Jag har en Lowepro Minitrekker AW som jag tycker funkar bra. Man får plats med en hel del, men väskan är ändå rätt liten och smidig. För bärkomforten hade dock inte gjort något om den var lite längre/högre.
Det går fint att fästa stativ på väskan. Det går dock inte att ha stativet fäst på väskan samtidigt som man använder allvädersskyddet.

Jag har en D70, en FE2, fyra objektiv och ett gäng fliter och lite annat lull och det finns plats kvar för en blixt eller 2-3 objektiv till
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.