Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på gratis site för bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)

mattias.ranbro

Aktiv medlem
Hej,

jag vill lägga upp ett bildspel på nätet med musik till. Jag ska ha en länk direkt till bildspelet. Är det någon som har något bra tips var jag kan lägga upp bildspelet?

/Mattias
 
YouTube.com
Finns funktion för att skapa bildspel, se länk.
Egen musik går mig veterligen inte att lägga till, men de har fullt med med musik du kan använda fritt.

Gör du filmen/bildspelet i programmet Picasa kan du lägga till egen musik, som du i sin tur kan ladda upp på YouTube.
 
Någon youtube film vill jag inte lägga upp utan ett bildspel där jpg-bilder visas efter varandra.

Det är egen musik jag har.

Jag har kollat på Picasa och de har bildspel, men på webben kan man inte ha ljud till. Man kan bara lägga på en ljudfil för bildspel på den egna datorn.

Någon som har något tips?
 
Det är egen musik jag har.

Är det egenkomponerad musik du avser. Eller egen som i "jag vill inte ha stock-music utan har valt en egen låt från artist X"?

Bara så du tänker på upphovsrätten. Här i forumet gapas det rätt friskt om att våra bilder blivit stulna hit och dit, men sällan någon reflekterar över ljud och musik när man gör ett bildspel för tuben etc.

Bara ett tips alltså.
Lycka till.

/J.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.