ANNONS
Annons

Tips på första systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

gege87

Aktiv medlem
Har nu bestämt mig efter ett par år med diverse kompaktare av olika slag att det är dags att ta steget till en enklare system. En snabb titt på nätet ger en hyffsad inblick i hur pass mycket systemkameran blivit något som gemene man ska ha på senare tid.

Detta både vad gäller priser samt vilka olika modeller som finns. Detta gör det krångligt när man som jag är ganska ny inom det här med foto. Nåväl, de hus jag har funderat på är något av Canon Eos 300/350/400D, möjligtvis även 10 eller 20D.

Lägger hellre pengarna på bra optik än ett hus vars funktioner jag ändå inte kan använda till fullo. Dessa hus som jag listat uppfyller mina krav ganska hyffsat. Det jag funderat lite på är huruvida exempelvis 300D fortfarande håller? Den börjar ju få några år på nacken vid det här laget.

Kanske bättre att skaffa en 400d och få något man kan växa lite mer med? Det känns som om de här kamerorna jag listat utgör en ganska liten del av det slutliga bildresultatet, Optiken är var jag förstått så att säga extra viktig till dessa hus.

Vad tycker ni? Jag vill helst hålla mig till Canon, då jag haft kompaktare därifrån och varit mycket nöjd. Alla tips är välkomna, då jag känner att jag saknar den kunskap som krävs för att göra ett bra val. Kan säga som en referens att gå efter att jag uteslutande fotograferar utomhus.

Tack på förhand!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto