Annons

Tips på butik inom EU för Canon 100-400 L IS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Skarström

Aktiv medlem
Tjena! Jag undrar om nån har tips på nån bra nätbutik inom EU som har Canon 100-400 L IS i lager. Från UK går den få för kring 11000kr men jag har märkt att särskilt holländska butiker ofta omnämns som billiga.

Har någon tips på en billigare butik än tex .warehouseexpress som säljer den för £1090?

Ger forex rätt kurs? Trodde de var dyrare. Använde googles valutaomvandlare. 12400kr är som i Sverige, kan lika gärna köpa den här i såfall.
Nej, Forex valutakurser ska man inte lita på. Forex är, enligt min mening, på gränsen till bondfångeri.

Det är bättre att räkna med googles kurser. Men kom ihåg att de flesta banker (utom Icabanken) tar 1-2 procent i "valutaavgift" när du handlar med ditt kort.

http://www.kamera-express.nl är bra tycker jag.
Iofs inte engelskspråkig, men med google translate fungerar det bra!

De tar 1222 EUR för den, vilket blir 11440 SEK enligt Forex.
1090 GBP blir ju ca 12400 SEK.

/L

Enligt google tar både WHE och kamera-express nästan precis 11200kr för den. Billigast i Sverige är 12800kr hos rajala om de nu har den inne. Nog värt köpa utomlands i detta fall eftersom garantin hänger med.

Hade ni vågat köpa ett beg 100-400 IS L? Lite rädd att få utan garanti men finns ju tusenlappar att spara. Vet inte riktigt vad en reparation går på dock.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar