Annons

Tips på bra ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

kibabb

Medlem
Letar efter bra och bekväm ryggsäck som kan hålla min kamera minst 2-3 objektiv. Ska även vara möjligt att fästa stativet på utsidan.
Stort plus om de finns plats för en 13" laptop.

/calle
 
Jag kan inte annat än rekommendera Kata R-103. Den är skön på ryggen, sköna justerbara straps, fäststraps för kamera på axelstrapsen m.m. de skickar med ett väldigt skönt kamerastrap också med plats för extra batteri och minneskort. Väskan har massor av andra fästpunkter för att bygga på den vid behov. Den har plats för en 15" laptop. Den utnyttjar varenda gömsle till småfickor. Den är stryktålig som tusan och tar eventuella stötar om du trillar. Jag hänger på stativet mitt bak på väskan och får fin viktfördelning men det går även att hänga på stativet på sidan. MEN, ska du ha med 2-3 objektiv och en blixt kan du i stort sett glömma att få med något annat över huvud taget förutom småpryttlar. Det är nog knappt att du får med dig ett extra UV-filter. Men för mig är det inget problem och jag bygger hellre ut denna fenomenala väska om jag känner det behovet. Den är hyfsat vädertätad också och ett regnskydd följer med som gör den helt skyddad.

Hittade min här: http://hegethorns.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=SE&wts.ACTION=loginguest&p=H Har sett att andra sajter har mer bilder på hur man kan packa den.

my 2 cents
 
Kata DR 467 är perfekt för en inte alltför stor fotoutrustning, en laptop och lite andra saker man vill ha med sig. Följer dessutom med ett regnskydd och det går att fästa ett stativ på sidan. Smidig och enkelt att komma åt fotoutrustningen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.