Annons

Tips på bra platser för foto i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicklas_gbg

Medlem
Hej!

Jag har precis skaffat mig min första ordentliga kamera, och skulle vilja ge mig ut och leka lite med den. Vad har ni för tips när det gäller roliga platser att kila på fotoutflykt till i och runt Göteborg, och som ligger på någorlunda kollektivtrafikavstånd. Och när är den bästa tidpunkten för besök?

Hej!

Jag har precis skaffat mig min första ordentliga kamera, och skulle vilja ge mig ut och leka lite med den. Vad har ni för tips när det gäller roliga platser att kila på fotoutflykt till i och runt Göteborg, och som ligger på någorlunda kollektivtrafikavstånd. Och när är den bästa tidpunkten för besök?

Hej Nicklas,

Det finns mycket varierat att fota i Göteborg! Är det något speciellt du är ute efter?
Varför inte Slottskogen med alla djur (Allt från älgar till flamingos), Botaniska trädgården för mängder av blommor och växter, hamninloppet för broarna och båtarna, centrala stan för att fota folk t ex brunnsparken, nordstan eller avenyn, Liseberg, Haga, Heden för t ex sport..

Ja listan kan bli lång. Bästa tidpunkt beror ju lite på vad du är intresserad av.

Hoppas något hjälpte :)
Lycka till!

Ah, alldeles utmärkta förslag allihopa. Tack!

Just nu så är jag väl egentligen inte ute efter något speciellt motiv, utan jag vill mest lära mig kameran och träna upp mitt bildseende lite utan att behöva färdas alltför långt..

Men man blir ju lite hemmablind vilket gör det svårt att komma på de där intressanta eller inspirerande platserna på hemmaplan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar