Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra manuell kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Hjulet har jag, som sagt, aldrig haft problem med. Däremot har jag funderat på greppet som samma firma säljer.

Jag har skaffat greppet, det blir verkligen skillnad! Mycket stadigare att hålla i, går till och med att påta med en hand (vilket var näst intill omöjligt utan grepp).
 
Har funderat och är väll mest intresserad nu av G11, LX3 samt Nikons P7000, eftersom jag har systemkameran från Nikon känns det som det kan vara lättare med inställningarna och så då på P7000, även om det inte brukar vara värst jobbigt att lära sig en ny kamera eller modell :)

Jag skulle vänta tills det finns ordentliga tester av P7000, detta då flera av Nikons tidigare kompaktkameror har haft rätt usel bildkvalitet. Du har även alternativet Panasonic LX5, bättre zoomomfång än LX3. Så dyker det säkert upp en G12 från Canon när som helst (med samma sensor som S95).
 
Tänk på att B&H är stängt på fredagar.

Min G11 köpte jag för ca 4300, när den med samma sorts minneskort här kostade ca 7300. Då var det ändå hastigt och lustigt hos Best Buy på väg till flygplatsen.

Jag gav upp tanken på att använda den efter en halvtimme. G11 är åt helskotta för liten. Så fort jag tar i den trycker jag på något som jag inte menade att trycka på. Jag donerade den till dottern, som tycker den är utmärkt. Men hon vill av någon anledning inte bära på 40D eller 7D med batterigrepp och 24-105 eller 17-55...

Olika prioriteringar.
 
Jag skulle vänta tills det finns ordentliga tester av P7000, detta då flera av Nikons tidigare kompaktkameror har haft rätt usel bildkvalitet. Du har även alternativet Panasonic LX5, bättre zoomomfång än LX3. Så dyker det säkert upp en G12 från Canon när som helst (med samma sensor som S95).

Nu har CYBERPHOTO testat P7000:

Summering P7000 mot G11:
P7000 vinner på funktioner och inställningar, film och ljud, antal gånger zoom, känsla och kreativitet.
G11 vinner på lägre brusnivåer och aning bättre kantskärpa.

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=CPP7000
 
Var hittar du något om P7000?

Under 6 oktober som det står ovan:
"New Nikon Stuff: P7000 Short Take
Oct 6 (commentary)--I'm slowly getting a bit of a handle on all the new goodies that Nikon has shoved into the sales channel while I was incommunicado. First, up, some comments on the Coolpix P7000:

Somehow the words must have got botched in translation. The early word from Japan on the P7000 was that it would be a "G11 killer" when it came out. More like G11 impersonator. Size, shape, retro-knob bits and pieces, even the flush on/off button behind the raised shutter release, user defined custom sets on the Mode dial, all cry out "Canon G series." Given that Nikon uses the same sensor in the P7000 as Canon uses in the G11/G12..
"
 
Tack, jag letade efter komplett review...

Canon G12 kom efter Nikon P7000. Vem säger att den måste vara bättre än G12? Det räcker att den är likvärdig eller...?; eftersom NIKON har saknat kameran i den segmenten, higend kompakt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.