Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra labb för digitalfoto önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

Svärm

Medlem
Hej,

Jag har precis kommit hem från en fyra månaders resa i Sydamerika och har givetvis en hel massa digitala foton som jag vill få utskrivna (standard 15x10 cm). Är det någon som kan tipsa mig om ett bra ställe att vända sig till? Har hört att Proprint.se är duktiga. Men de verkar vara bland de dyraste.

Tack på förhand.

Crimson (crimson.se) har fått bra kritik i tester och allmänt goda omdömen. Själv har jag endast använt dem för förstoringar i sv/v och jag är mycket nöjd med resultatet. Det jag hört om deras amatörfototjänst är att papperet är tunt, men det har jag ingen egen erfarenhet av eftersom jag använde prefix-tjänsten som skall vara den mest avancerade och jag fick dessutom bilderna monterade på kapaskiva.

Har använt mig av Scaninavian Photo är helt nöjd med deras resultat. Och deras pris på 10*15-kopiorna är riktigt drägligt.

Jag använder Proprint för bilder upp till 20 x 30. De är mycket bra, har egen ICC-profil som Du kan konvertera bilderna till.

För kopior större än 20 x 30 kör jag med Crimson.
Även dom är mycket bra men pappret är som sagt tunnare än Proprints.

Hade de haft samma papper så är frågan om jag inte kört med Crimson fullt ut.

Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar