Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra "kamoflerad" axelväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sargan

Medlem
Hej,

Jag är på jakt efter en bra axelväska för min fotoutrustning.

Har en systemkamera och några objektiv.

Det jag vill ha är en väska som ser ut som en vanlig axelväska men som har skydd för utrustning, tex:

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035303 (LowePro Classified 200 AW) eller dylikt.

Vad finns det för alternativ inom denna kategori?

Vill gärna inte ge 1500kr för en väska.

Mvh,
Henrik
 
Crumpler lär ha ett antal färgglada väskor, men de kostar mer än 1500. Löwepro Classified är ok. Ser inte ut som en kameraväska, skyddar bra med regnskydd och har bra fickor. MEN, den är inte den snabbast att få upp kameran ur. Lite pillig både upp och tillbaka eftersom den är mjuk.
 
svårt just med axelväskor eftersom en kameraväska lätt blir djupare till konstruktionen än en vanlig axelväska. Enda tipset jag har följer tidigare uppmaning, kolla in crumplers väskor.

Om du kan utöka ditt sökande till ryggsäckar finns det en hel del fler modeller att välja mellan, många där bara halva väskan är fotoväska och andra halvan vanlig ryggsäck.
Själv har jag den här: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9263766
Köpte den just för att den inte ser ut som en kameraväska, och för att den öppnas i ryggen.
 
Också jag medveten om att du frågade om en axelväska, men vill trots det tipsa om min reseväska... den som används då man liksom inte vill skylta med att det man har i väskan är dyrt.

Jag har en svart Fjällräven Kånken som jag köpte en insats till på Ebay. Den är så diskret som det kan bli och mycket billig. Är väldigt lätt och tål dessutom lite regn, det inbyggda sittunderlaget är faktiskt inte så dumt heller. Vill man inte köpa en ny så går de lätt att finna begagnade.

Insatsen är av märket Puleme och finns i en massa olika storlekar beroende på vad man väljer för väska. Kostade mig 280kr inklusive frakt har jag för mig. Här är en länk till ett exempel:
http://cgi.ebay.com/puleme-P75192-Partition-Camera-insert-backpack-/270547898171?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3efde94f3b

Väskan finns nu för tiden i lite olika utföranden, mini, maxi, big samt laptopvarianter... vilket är väldigt bra om man vill kunna stoppa ned en dator. Tex. ha med sig som handbagage.

/C
 
Mitt förslag spränger din 1500-kronors-budget, men...

Vill gärna inte ge 1500kr för en väska.

Jag är extremt nöjd med min Think Tank Photo Retrospective 30 Pinewood (betalade 2.238:- inkl frakt och moms direkt från A&T Phototech).

Som vanligt när det gäller väskor från Think Tank Photo så är det högsta kvalite på design och arbete.

Detta ("30" är största modellen och det finns två mindre storlekar) är en eftertraktad väska så bered dig på att det kan vara leveranstid på den.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.