Annons

tips om UTBILDNINGAR önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

fii

Ny medlem
Hejsan!

Jag är en tjej som har 1,5 år kvar på gymnasiet men som sedan har tänkt läsa vidare inom foto på någon högskola eller liknande.

Det enda jag hittar i mitt sökande är fotografutbildningen på Göteborgs universitet, till vilken de tar in tjugo personer.

men det måste ju finnas fler utbildningar i vår långa land, men hur jag än söker i kataloger & på nätet så bommar jag bara.

är det någon som känner till någon bra skola eller kurs där man kan läsa fotografi/ läsa till fotograf, gärna i stockholm?

tacksam för tips!!
 
fatamorgana

kolla in fata.dk

en av danmarks bästa fotoutbildningar.... svår att komma in på och inget csn-bidrag, men smakar det så kostar det..... dvs inget för dig om du inte är seriös men ett underbart ställe om du är det.
 
Hej...

Letar oxå skolor just nu, lite knepigt är det allt...
Iallafall, ett tips är att du kollar in vilka folkhögskolor som finns... Jag har fått för mig att de är lite lättare att komma in på som första skola efter gymnasiet. Visst finns det undantag meeen... Konstfack kan man ju bara drömma om i x antal år till!! haha!
Gå in på www.folkhogskola.nu
Där kan man beställa en katalog med alla skolor och lätt se vilka utbildningar som finns för tillfället...
Passar på att höra igen om det är nån som kan berätta något om Viebäcks folkhögskola för mej? planerar att söka o vill ha lite tips tack!

sara
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.