Annons

Tips om ställen kring Örebro

Produkter
(logga in för att koppla)

Peterrrrr

Aktiv medlem
Frugan och jag fotograferar så fort vi är lediga, dock kan det bli lite problem att hitta nya platser som passar oss pga att vi har en lite tös på 9 månader. Vi behöver ha med oss vagnen vilket medger till problem.
Vi skulle behöva tips på naturställen som är barnvagnsvänliga, tex så har vi varit mycket nere vid Oset(Hjälmaren) och Ånnaboda. Kvismaren är ganska vänlig den med...

Men det känns som vi varit så mycket där och behöver hitta nya platser kring Örebro(karlskoga, lindesberg, kumla mm...), både sjöar och naturreservat.

Så har ni några tips?

Antar att ni också varit vid Karlslund en hel del? Annars är det fint med forsar och kulturmarker. För långt att åka till Askersund? Norra Vättern är ju väldigt fint...

// Daniel

Ni har tio mil till Karlsborg med Vättern, Göta Kanal, Fästningen, Tivedens urskogar m.m. Kanske lite för långt bort? Men fint ;-)

Rävåsen och Skogskyrkogården i Karlskoga!
Asfalterat till stora delar och ligger mitt i byn med parkeringar lite till höger och vänster.
Ett mycket vackert område.

Bullerdalen, Karlskoga är rätt okej som naturupplevelse med barnvagn. Mycket av stället är barktäckt motionsspår. Sen finns Östra kyrkogården i anslutning, en ganska vacker plats.

Glömde kanske skriva att det vi fotar är blommor, fåglar och insekter. Så sjöar och fågelställen uppskattas varmt!

Sörön går fint, en liten bro i början bara. Ett tips är länsstyrelsens hemsida, där finns massor av tips på sevärdheter, fornminnen och naturreservat, dock inte hur barnvagnsvänligt det är men då får man reka :) ett tips är ryggsele till barnet, lättare att bära så.

Knuthöjdsmossen i Hällefors med häckande Smålom kanske kunde vara nåt? Kanske redan varit där......

Barnvagnsvänligt fläckvis.
Det är en smal spång runt en del av mossen, en del ser ut såhär

Knuthöjdsmossen julafton 2006 fångad med redan då arkaisk kompaktkamera.

Det kan ju ha hänt saker där också. Senast jag var där måste ha varit mars 2009 om jag inte varit där utan kamera senare...

Bilagor

• fikapaus.jpg
    fikapaus.jpg
    22.3 KB · Visningar: 2,647
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar