Annons

Tips om objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Lottiz1

Medlem
Nu är det dax o köpa ett objektiv. Då sommaren snart är slut och insekterna snart går i vintervila så har jag bestämt mig för att köpa ett objektiv som man kan zooma in mera med och vänat med ett makroobjektiv till sommaren istället. Nu behöver jag er hjälp att välja ett objektiv.

Jag har en Eos 350D. Vilka objektiv passar till den? Räcker det att det står canon EF om det inte är orginal bakom själva namnet? Kan jag använda alla canons objektiv?
Kan ni rekommendera några objektiv som är bra och inte superdyra. Kan tänka mig max 4000 för ett bra objektiv.

Väldigt tacksam för hjälp!
 
Kanske ett Canon 70-200 f4 som går för 5000 kr begagnat på FS. Lite över ditt pris kanske? Då kanske ett Sigma 70-300 APO Macro som är nogåt billigare. Det är hyfsat för sitt pris och jag har tagit många roliga bilder med den. Undvika hyperzoomar. Ganska många testar finns på:

www.photozone.de

Titta under Reviews.

Lycka till! Thorsten.
 
Hej Charlotte,
Du kan använda alla Canons EF och EF-S objektiv (och andra tillverkare som har benämning Canon AF) så du har ju ett rätt bra utbud! Vad har du för objektiv nu? Om du vill ha en superb telezoom så kan jag varmt rekommendera Canon EF 70-200/4 L (fås begagnad för runt 5000kr, så lite mer än du tänkt men ett objektiv du garanterat kommer att vara nöjd med).

vänligen
/erik

Edit: öh, jo som Thorsten sa ; )
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.