Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om kameraryggsäck med AW sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)

tanjan

Ny medlem
Står i planerna på att köpa en ryggsäck till kameran mm.
Var tidigare och kollade på en Lowepro Computrekker AW men den är för stor för min del. Jag letar efter en Lowepro som har AW och som rymmer 2-4 objektiv och där det gärna finns stativfäste.
Har läst mååånga recensioner och märkt att längd på ägaren har stor betydelse vid köp, jag är bara 170cm över havet så det är nog inget problem..

Alla tips mottages och god jul på er!

Köpte nyss en Lowepro Minitrekker AW. Riktigt riktigt nöjd faktiskt. Fick utan problem plats med:
350d, 50/1.8, 300/4L, 18-50/2.8, 750cl termos, och smörgåsar och hade fortfarande plats för fler objektiv och mindre prylar.

Jag är 173 och gillar denna LowePro Slingshot 100 AW. Ingen vanlig ryggsäck och rymmer lätt mina 3 objektiv : 70-200, 50- 18-55 och lite annat jox.

Har också en Minitrekker AW sedan 2 år, funkar otroligt bra för hus, objektiv, filter, fika o en tröja etc.
Jag får plats med 20D+20-200/2.8 inkl motljus-skyddd och konverter 1.4x påkopplat "i mittgången", på sidorna 3 objektiv plus blixt. Stativfästet är dock inget vidare, man kan inte ställa ifrån sig säcken, den måste ligga på rygg och man måste lossa fästet högst upp för att komma åt kameran, inte bra ifall ska gå fort... Går nog inte att göra så mycket annorlunda, tror att man behöver en betydligt större ryggsäck om det ska fungera.

Rekommenderas starkt för den inte alltför stora utrustningen, säcken är ju inte särskilt stor/lång (allt är ju relativt) och din längd borde inte vara ett problem

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar