Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om fotoväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vattendroppe

Aktiv medlem
Jag är väldigt ny, så ni får ursäkta om denna tråd ligger fel eller om jag har tabbat mig på något annat sätt. (Ni kan ju säga till då också, så kan jag bättra mig till nästa gång)

Jag är ute efter en ny fotoväska, eller närmare bestämt en fotoryggsäck. Jag har inte lyckats hitta någon som jag tycker verkar vara det jag vill ha, så jag frågar er på fotosidan nu.

Mina krav är trenne. För det första måste den vara vattentät/säker. Jag tänker använda den när jag åker skidor; den måste alltså tåla vatten. För det andra ska den ha fack för laptop. Då jag antagligen kommer knäppa bilder som fasen behöver jag nåt mer ställe att lagra dem på, eventuellt redan i backen. Dessutom kan det mycket väl vara så att jag kommer ha med den ut på hajk eller liknande. För det tredje måste den vara skapligt rymlig. Jag vill kunna få med både delar av min digitala och analoga utrustning.

Pris är ingenting som direkt hindrar mig, en bra väska är guld värt!

Så, om ni vet någon fotoväska som uppfyller kraven eller har eventuella åsikter om en fotoväska som uppfyller kraven, skriv gärna.
 
Jag kan inte ge dig ett rakt tips på en väska som skulle passa dig. Men jag kan tipsa om en sida med mycket information om väskor och med många varianter på hur folk packat sina väskor. Kolla in http://www.cambags.com/ och se om det kan hjälpa dig lite.

/c
 
Det verkar som en bra sida, även om jag verkar ha lite svårt med deras lay-out. Jag ska försöka hitta något bra där, alla tips är välkomna så mycket tack!
 
Ja webdesignen är inte mycket att hänga i granen. Som tur är finns det gott om information som förhoppningsvis kompenserar detta. För min egen del har den varit till stor hjälp flera gånger för att få en bättre uppfattning om vad en väska rymmer i verkligheten.

Lycka till.

/c
 
Jag har ett tips.

På Stadium finns en kayakrygga. Som är vattentät. Den kan du ju inreda till en kameraväska med laptop. Det finns artikel här på fotosidan om hur du gör.
 
Oj! Det låter ju faktiskt helnice. Du skulle inte kunna länka till artikeln eller liknande, då jag inte hittar särskilt bra här (än).
 
Lowepro Compu Trekker AW kanske passar finns i lite olika storlekar.
Den är kanske inte helt vattentät men har ju inbyggt regnskydd som man kan dra över när man åker med den på ryggen.
 
Jag skaffade en Dakine Sequence som fyller de flesta av de behov du listar. Jag skulle dock inte rekomendera dig att ta med laptopen i backen med den ryggan. Men i övrigt tycker jag den är rejäl och smart designad, med öppning på ryggen vilket underlättar då man skall ta fram sin utrustning i backen.

Kolla recensionerna på FS, där finns även kommentarer om andra liknande ryggor:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=7717
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.