Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips och råd tack!

Produkter
(logga in för att koppla)

Loennstroem

Aktiv medlem
Hej!

Min katt lyckades ikväll ha ner min kamera med objektiv i golvet vid ett obevakat tillfälle. Objektivet (Canon EF 50 mm/1,8) gick i tre bitar så det har väl gjort sitt.

Kameran (Canon 5D) går inte att sätta på. Det händer ingenting när jag vrider om reglaget. Jag har testat att byta batteri, men det händer absolut ingenting.

Det här var jävligt olämpligt då jag om ca en vecka skall iväg på en längre fotoresa genom Sverige. Ett antal modeller är inbokade och man kan ju lugnt säga att resan är starkt hotad efter det här. När man ÄNTLIGEN skulle få pyssla med det man tycker är roligast.. Ett nytt 5D-hus kostar ju för fan 23 000:-,.

Har ni några tips? Serviceverkstäder?

Just nu jävlas allting för mig.

Mvh,
Tompa
 
Intervision Visual Service AB
Lindhagensgatan 132
112 51 STOCKHOLM

Telefon 08 - 656 00 50
E-post [email protected]

Öppettider:
Måndag - Fredag 8:30 - 16:30
Lunchstängt 12:00 - 13:00


Canons service. Vet inte om de (som Nikon) har så du får en lånekamera under tiden som din är på service men med lite tur så.
Lycka till! Hoppas du får en lånekamera under tiden. Surt med strul!!! mvh! /Carl
 
Jag är inte säker, men jag tror att man enbart får lånekamera om man är medlem i CPS. Men det kan såklart verkstaden svara på imorgon.

Mycket tråkigt att höra om din 5D! :(
 
Det är just vid sådana här tillfällen som hemförsäkringen träder in (drulleförsäkring). Skulle inte tro att det finns något undantag för katter :)
PS Min kompis köpte en 5D i veckan på mediamarkt för 22 000 inklusive ett tele på 2.8 som kostar 10000. Dessutom får han ett par tusen i återbetalning på kamera och objektiv. Tydligen försöker de bli av med denna modellen.
//Bosse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.