Annons

Tips inför fotografering av hårmodell

Produkter
(logga in för att koppla)

Konke

Aktiv medlem
Jag planerar att fotografera en modell med intressant frisyr men har ingen inspiration just nu. Min utrustning består av en Nikon D300 med 17-55/2,8 objektiv, reflexskärm och Nikon SB-800 blixt. Med andra ord har jag ingen tillgång till studio så det får nästan bli en utomhussession, nu när det är så kallt också. Har ni några tips och idéer på hur jag kan göra en intressant fotosession med min hårmodell? Var kreativa nu! :)
 
Jag planerar att fotografera en modell med intressant frisyr men har ingen inspiration just nu. Min utrustning består av en Nikon D300 med 17-55/2,8 objektiv, reflexskärm och Nikon SB-800 blixt. Med andra ord har jag ingen tillgång till studio så det får nästan bli en utomhussession, nu när det är så kallt också. Har ni några tips och idéer på hur jag kan göra en intressant fotosession med min hårmodell? Var kreativa nu! :)

Jag och min fru var ute på stranden i Skanör och plåtade idag. Det blev några riktigt bra bilder. Iskallt ute, hög luft, vindstilla, molnigt och kilometer med vit sand utan en människa i närheten. Det kommer upp bilder på vår blogg lite senare i kväll. Ta en titt där. Kanske kan det inspirera lite.

[edit]
Här är ett foto:
[/edit]


Mvh Fredrik
----------------------
Besök gärna vår blogg!
http://www.glawe.se/blogg
 

Bilagor

  • stranden.jpg
    stranden.jpg
    53.6 KB · Visningar: 401
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.