piix
Aktiv medlem
Okay, jag vet att inte detta är bröllop... men tycker det ligger tillräckligt nära för att kunna ställa frågan i detta forum. Dessutom inbillar jag mig att det finns en hel del fotografer här som är duktiga på att få till bra bilder i kyrkomiljö.
Detta är mitt första dop, därför har jag läst på lite i andra trådar här på fs (gällande dop) och kommit fram till detta:
* Använd inte blixt!
* Använd hög iso, runt 800.
* Ställ ljusmätningsmetod på partiell mätning, och mät på det viktigaste (=barnet).
* Avaktivera pip-ljudet som kameran häver ur sig när den hittar fokus.
* Sätt kameran i AV och ställ in största möjliga bländare.
* Plåta i RAW, men detta borde väl vara självklart vid det här laget
Har jag missat några andra viktiga punkter?
Jag tänker använda min Canon 40D med antingen Tamron 17-50/2.8, Tamron 28-75/2.8 eller Canon 100/2.8L Macro. Något förslag på vilken av dessa objektiv som skulle kunna lämpa sig bäst?
Detta är mitt första dop, därför har jag läst på lite i andra trådar här på fs (gällande dop) och kommit fram till detta:
* Använd inte blixt!
* Använd hög iso, runt 800.
* Ställ ljusmätningsmetod på partiell mätning, och mät på det viktigaste (=barnet).
* Avaktivera pip-ljudet som kameran häver ur sig när den hittar fokus.
* Sätt kameran i AV och ställ in största möjliga bländare.
* Plåta i RAW, men detta borde väl vara självklart vid det här laget
Har jag missat några andra viktiga punkter?
Jag tänker använda min Canon 40D med antingen Tamron 17-50/2.8, Tamron 28-75/2.8 eller Canon 100/2.8L Macro. Något förslag på vilken av dessa objektiv som skulle kunna lämpa sig bäst?