Annons

Tips för bäver?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet du var Träsket är?
Det är området som ligger bakom gamla oljehamnen (som nu mera är vattenpark, tack för det)
Följer du lillån så kommer du rätt på.

Bäverfoto

Jesper,
Jag har också försökt fota bäver, och misslyckats... Vad sägs om att sätta upp ett gömsle vid vattnet 10 m från hyddan och sitta där några gånger? Du kan ju börja med att bara hänga upp en presenning, sen kan du ju testa att sy ett bättre gömsle av den om det inte räcker. Fotogluggar skär du enkelt ut med kniv eller sax genom väven.
Tänk inte i första hand på att köpa nytt objektiv utan använd först det du har. Det räcker långt, bara du lär dig komma nog nära.
Lycka till!
/Thomas

Var hitta bäver

Finns det någon som kan tala om förmej var man kan hitta bäver enklast höri stockholmstrakten, gärna om någon känner till något ställe i Nacka.

Hälsningar/Roland

Du har tur...
Läste i DN tidigare om en bäverfamilj som inte är så skygga. De lever nånstans på vägen ut mot Saltsjöbaden. Ska se om jag kan hitta artikeln.

Om bäver

Hej,
Hur går det, hittar du den där sidan från DN. Jag läste den också men tyvärr glömde jagbort den sen.

Roland

Enligt vad jag läst om bäver varken ser eller hör de särskilt väl. Däremot har de ett välutvecklat luktsinne, vilket är det som ställt till det för mig hittils. Har nämligen en bäverhydda på lagom cykelavstånd hemifrån, men har inte lyckats få några bra bilder på bävern. Den är väldigt skygg, så fort den har luktat sig till att jag är där försvinner den. Är det någon som har tips om vad jag kan göra för att den inte skall märka att jag finns där? Att se till att jag är i lä om bävern vet jag, men det funkar inte alltid, om jag inte känner för att simma...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar