megapixxxel
Ny medlem
Hej fotovänner!
Jag planerar en fotoexpedition till den svenska fjällvärlden i sommar och vill fånga actionfyllda bilder av bergsklättrare och vandrare i vildmarken. Har några av er erfarenhet av att fotografera i sådana miljöer?
Jag funderar särskilt på:
Dela gärna med er av era erfarenheter och favoritbilder från liknande äventyr! Jag är särskilt nyfiken på hur ni hanterar utmaningen att fånga det perfekta ögonblicket samtidigt som ni själva är mitt uppe i en krävande fysisk aktivitet.
Tack på förhand för era insikter!
Jag planerar en fotoexpedition till den svenska fjällvärlden i sommar och vill fånga actionfyllda bilder av bergsklättrare och vandrare i vildmarken. Har några av er erfarenhet av att fotografera i sådana miljöer?
Jag funderar särskilt på:
- Vilken utrustning är essentiell? Tänker främst på väderbeständiga kamerahus och objektiv som klarar tuffa förhållanden.
- Tips för att fånga rörelse och action i svåra ljusförhållanden?
- Hur balanserar ni mellan att bära med er tillräckligt med utrustning och att hålla packningen lätt för långa vandringar?
- Några särskilda säkerhetsaspekter att tänka på när man fotograferar i avlägsna områden?
Dela gärna med er av era erfarenheter och favoritbilder från liknande äventyr! Jag är särskilt nyfiken på hur ni hanterar utmaningen att fånga det perfekta ögonblicket samtidigt som ni själva är mitt uppe i en krävande fysisk aktivitet.
Tack på förhand för era insikter!