Annons

TIPA 2005 klart

Produkter
(logga in för att koppla)
Det som förundrar mig är att kompakterna inte har några exponerings alternativ, slutarautomatik, bländarautomatik och manuell saknar jag. Men det är kanske inget som "knäppare" vill ha ?

Mvh Erik !

Det är väl en hel del politik i de där utnämningarna.

Varför vann t.ex. Tamron 18-200 över Sigmas dito som verkar vara bättre i de tester jag sett?

Apropå 20D, alla tre DSLR-kategorierna kunde ju inte gärna gått till Canon, man måste sprida lite. Men det var ju konstigt att inte Nikon D2X fick någon utmärkelse. Hade D2X fått High-End-priset istället för 1DS MkII hade nog Canon roffat åt sig midrange med 20D:n.

PerFogelberg skrev:
Jag hade tippat att Canon 20D skulle blivit "Best D-SLR Midrange" och inte Fuji S3 Pro.
Jo det är märkligt, S3 är en på alla sett omodern och långsam kamera, flera år efter sin tid, frånsett sensorn då.

sagan skrev:
D2X kom väl först ut i år, tror bara de som kom ut förra året är med.
Fast Epson Stylus Photo R1800 är ju med? Den lanserades visserligen i höstas i Japan men samtidigt står det "Best Digital Photo Products in Europe" - inte fanns väl den i Europa i höstas?

Jag har träffat några av TIPA s jurymedlemmar på de senaste Photokinorna, förundrad över tidigare beslut var denna omröstning åter något märklig vad det gäller valet av S3.

Att D2x inte får något pris beror på att den inte var med i omröstningen eftersom den är släppt i år.

Sedan några år finns det heller ingen Svensk representant

TIPA omsätter och tjänar en massa pengar på att företag får stoltsera med deras utnämning. Var och en kan då räkna ut hur eventuella prisutnämningar går till.Företag får mao betala för att basunera ut att de har fått ett pris.

Från början var det en organisation som hade till uppgift att hjälpa konsumenterna med ett bra val.
Idag finns det andra intressen.

I mina ögon är inte TIPAs pris mycket värt längre.

Mikael

Senast ändrad:
PHOT0 SOFTWARE - Adobe Photoshop CS2

Kanske presenterades innan årsskiftet, men fanns väl knappast då?

Vilket förtydligar bara hur löjlig denna organisation har blivit.
När i helvete har de haft tid att testa Canon 350? Och Photoshop? som någon skrev
Mikael

ANNONS