Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tilt-Shift för Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Ett objektiv som saknas i mina skåp är ett tilt-shift. Jag är inte ute efter shiftfunktionen så mycket, däremot tilt för att kunna lägga skärpeplanet precis som jag vill. Det har ju inte funnit något från Pentax på länge, enda alternativet har nästan varit Hartbleis super rotator men tror inte det går att få tag på längre.
I somras någon gång så lanserade Samyang tilt-shift som enligt uppgift skulle komma även i Pentaxfattning. Kullade lite på objektivet idag, och bad leverantören kolla upp om det nu fanns i K-fattning. Det inte bara fanns, det fanns till och med i lager i Sverige... Ingen kamerabudget kvar denna månad, men efter jul kanske :)

Jag höll det bara i handen på fotomässan men det var ett tämligen smidigt objektiv, betydligt mindre än jag trott.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar