DaniBoy
Medlem
Jag var ute och "street"-fotograferade på Göteborgskalaset idag när en man bakom mig mycket uppnofsigt frågade mig om jag har tillstånd.
Jag har ett canon 70-200 2.8 med en 2x extender på en 20D så endel uppmärksamhet drar man ju till sig.
Han: "Har du tillstånd?"
Jag: (Hörde honom men var inte säker på att han sa till mig, tog lugnt 2 foton till och vände mig sedan om)
Jag: Vilket tillstånd?
Han: Du vet vad jag menar!
Jag: Nej det vet jag faktiskt inte.
Han: Ähhhhh!
Sedan gick vi vidare och jag funderade på vad han egentligen menade.
Så nu vänder jag mig till er. Vad menade han egentligen? Så vitt jag vet får man fotografera fritt på allmän plats, om det inte är skyltat fotoförbud.
Just vid detta tillfälle fotograferade jag några poliser, råder det något särskilt förbud för det?
Jag har ett canon 70-200 2.8 med en 2x extender på en 20D så endel uppmärksamhet drar man ju till sig.
Han: "Har du tillstånd?"
Jag: (Hörde honom men var inte säker på att han sa till mig, tog lugnt 2 foton till och vände mig sedan om)
Jag: Vilket tillstånd?
Han: Du vet vad jag menar!
Jag: Nej det vet jag faktiskt inte.
Han: Ähhhhh!
Sedan gick vi vidare och jag funderade på vad han egentligen menade.
Så nu vänder jag mig till er. Vad menade han egentligen? Så vitt jag vet får man fotografera fritt på allmän plats, om det inte är skyltat fotoförbud.
Just vid detta tillfälle fotograferade jag några poliser, råder det något särskilt förbud för det?