Annons

Tillfälen du önskat du haft kameran med dig

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hej foto vänner

Idag då jag gick min dagliga låsrunda på hotellet så när jag paserade baren vi har på översta våningen (kl22) på kvällen sken solen in genom fönstren och återgav en enormt vacker siluet av en ljusstake och ett bord med en jätte fin orange/röd ton.

Så ikväll blir det cykla upp för berget och förhoppningsvis blir det likadant väder så man kan få sin bild.

Har Ni varit med om något tillfäle då du verkligen velat haft kameran med er?

Jag har alltid någon kamera med mig. Ibland passar det förstås bättre att ha en pocketkamera i fickan än en 10kg fotoryggsäck där bak.

Min bästa bild, alla kategorier, fick jag tyvärr med en 2mp-pocket-digitalare för fyra år sedan. I mitt fall är således svaret: Ja, det finns flera tillfällen då jag hellre haft en annan kamera med mig.

:)

/G

Något som är aningen mer frustrerande är att ha kamera med sig - men ingen film.
I början av månaden var jag på väg till Jönköping en tidig morgon. Halv åtta i alla fall. Skulle vara med i fotomaraton.
Då kliver en ganska ung älg upp tio meter framför kylaren, efter att jag förstås stannat lugnt och säkert.
Kameran i ryggsäcken, men som sagt ingen film.

En dag förra sommaren hade jag burit runt på kameran hela dagen för att plåta lite men hittade inget särskilt intressant. På kvällen skulle jag träffa några vänner på stan så jag gick hem och la av kameran.

När jag gick ner till T-banan skedde ett väpnat rån och poliser stormade min lilla lokala pressbyrå med dragna vapen. Det skulle ha blivit en kanonbra bild på poliserna OM jag bara haft kameran med... morr... jag måttade iaf framför mig med händerna hur jag tänkte mig att bilden skulle blivit... ;-)

Min mamma och min svärmor bestämde vid ett tillfälle att de skulle lära min son att krypa och placerade honom på golvet mitt i vardagsrummet. Där satt han och de båda finklädda damerna började kräla runt och visa ett antal olika sätt att krypa på. Sonen satt snällt i mitten och såg OTROLIGT undrande ut. Jag hade gett MYCKET för att ha haft min kamera med mig vid det tillfället.... //Liza

ANNONS