Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Till er som har/testat ett Tamron AF 18-200

Produkter
(logga in för att koppla)

koffeR

Medlem
Hej jag funderar på att köpa ett Tamron AF 18-200/3,5-6,3 XR Di II New for Nikon/Fujifilm till min Nikon D40.

blir det bra bilder, kvalitet och är det ett bra objektiv?

Är det någon stor skillnad mellan kit-objektivet (Nikon Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G ED) och Tamron 18-200 utom zoomen?

Senast ändrad:
Hejsan! Har detta objektiv på min Pentax K-x, men har dock ingen erfarenhet av andra objektiv. Skulle gissa på att kvalitén är som ett kit-objektiv men knappast bättre. Tunnformig distorsion lite här och där och från 135mm och uppåt börjar skärpan smyga iväg. Man får vad man betalar för helt enkelt.

Jag har ett Tamron 18-200 till min Canon 450D. Det jag reagerar på är väl skärpan i ytterläge (200mm) som inte är speciellt bra. Jag använder det som "reseobjektiv" när jag vill spara vikt och plats.

ANNONS