Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidskriften Proffsfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

KennethMeijer

Aktiv medlem
Jag hoppas att Ni alla är medvetna om att 3 nummers erbjudandet av tidskriften Proffsfoto inte ger någon rabatt till Fotosidans medlemmar, som annonsen antyder. Man får samma pris om man beställer via IDG:s webplats, utan någon relatering till Fotosidan.

Det enda jag får fram är att man får samma priss om man sedan innan är prenumerant på Cap&Design.

Det är ju dessutom en annons och inte ett medlemnserbjudande från fotosidan.

Har du någon direktlänk?

KennethMeijer skrev:
så står att "du som medlem på Fotosidan får 25% rabatt"
Ser du en annan annons än jag ser? Hur många gånger jag än laddar om står det bara "Beställ idag! 25% rabatt". Dvs inget om specialerbjudanden för fs.

I texten där man skall välja vilket alternativ 1 eller 3 nr står det "Jag är medlem i Fotosidan ...."

OBS Det är inte Fotosidan jag reagerar mot utan IDG's säljmetoder.

Men nu kollade jag på C&Ds webb. För att utnyttja deras erbjudande måste man ju vara Cap-prenumerant. Då är det väl inte så konstigt?

Cap-prenumerant eller fs-medlem = samma rabatt
Dödlig = ingen rabatt

jimh skrev:
Men nu kollade jag på C&Ds webb. För att utnyttja deras erbjudande måste man ju vara Cap-prenumerant. Då är det väl inte så konstigt?

Cap-prenumerant eller fs-medlem = samma rabatt
Dödlig = ingen rabatt
Död=inget utlägg als..........
Sorry Erik

I 3 nummersvarianten är det samma pris oavsett om man är prenumerant på CapDesign, medlem på Fotosidan eller vanlig dödlig. Trots detta så försöker IDG vilseleda Fotosidans medlemmar att tro att de får rabbat.

Ja, i 3-nummers varianten så stämmer det ju faktiskt att man får samma rabatt oavsett, vilket naturligtvis är missvisande. Men köper man bara ett nummer så har man samma rabatt som Cap&Designs prenumeranter.

Jag har undersökt saken lite närmre och det är möjligt att det handlar om skrivfel.

Ett erbjudande bör vara för oss på fotosidan och det andra till prenumeranter av C&D bara att det senare inte framgår i C&Ds annons.

Jag har meddelat IDG, vi får se om det händer något. :)

Är första numret den som kom förra året? Då ska nästa komma i maj eller? Vill ju inte beställa ettan igen.

nytt nummer 5 maj.. som det står :)

Men är det ändrat på annonserna nu?

Det ser ut att vara mer klartext nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar