Dunbar
Aktiv medlem
Jag har haft en K10D sedan drygt ett halvår tillbaka och gjorde de nödvändiga inställningarna när den var ny. Har sedan dess uppgraderat till v.1.30.
Men häromdagen upptäckte jag att klockan gick en timme fel. Min misstanke är att det har att göra med en inställning för sommartid. Handboken ger tyvärr inte mycket vägledning tycker jag.
Det finns en inställning för världstid, där man kan välja hemstad och DST.
När man går vidare under DST, skall sommartid-rutan vara ikryssad om hemstaden använder sommartid, d,v.s. att Sverige är ett land som delar av året använder sommartid?
Eller skall rutan vara ikryssad när det är sommartid, d.v.s. är man tvungen att göra det själv vid övergången?
Min enkla fråga är då hur man skall göra för att få klockan att gå rätt?
Men häromdagen upptäckte jag att klockan gick en timme fel. Min misstanke är att det har att göra med en inställning för sommartid. Handboken ger tyvärr inte mycket vägledning tycker jag.
Det finns en inställning för världstid, där man kan välja hemstad och DST.
När man går vidare under DST, skall sommartid-rutan vara ikryssad om hemstaden använder sommartid, d,v.s. att Sverige är ett land som delar av året använder sommartid?
Eller skall rutan vara ikryssad när det är sommartid, d.v.s. är man tvungen att göra det själv vid övergången?
Min enkla fråga är då hur man skall göra för att få klockan att gå rätt?