Annons

Tidningen Allt om Fotoprylar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kjell Nilsson

Aktiv medlem
Som den teknikintresserade nörd man är så köpte jag för andra gången magasinet "Allt om fotoprylar"! Första tidningen jag köpte innehöll en del material som tidigare publicerats i Kamera och Bild. Den här gången var nästan allt material tidigare publicerat i Kamera och Bild!
Jag föreslår att redaktionen trycker en varningstext på nästa nummer, med t. ex. följande text:
"Läser du redan tidningen Kamera och Bild så finns det i stort sett inget nytt i detta specialnummer, KÖP INTE".
Åttio spänn åt h-e.

Jag gick på samma nit, måste jag erkänna. Fast jag anade nog att det kunde vara så när jag köpte den. Är man nörd så är man så jag köpte den ändå :)

Nä de kan vi inte

Nä, vi kan inte köpa den istället för vi har redan köpt "Allt om Fotoprylar". Misstaget redan gjort! Så 80 spänn åt h-e gäller!

Detta fenomen är tyvärr rätt vanligt inom tidningsbranschen, man samlar ihop gammal skåpmat i form av redan publicerade artiklar och kallar det för "specialutgåva" eller liknande. Att just denna tidning från Kamera & Bild blev så var för mig ganska uppenbart då deras Canon- och Nikon-specialnummer har gjorts på precis samma recept.

Titeln på diskussionen kanske ska ändras till "Tidningen Allt om Fotoprylar" eftersom man nu får intrycket att det handlar om Fotosidans tidning "Fotoprylar", som inte har något med Kamera & Bilds tidning att göra.

Fast för oss som inte köper tidningen varje månad så är utgåvan säkert flera hundra sparade kr....
Dessutom så slipper man leta igenom alla tidningar för att läsa om en viss pryl

fast det kanske borde heta "samlingsnummer om fotoprylar" istället...

Till Jörgen

Vadå tagga ner, vad vet du om hur taggad jag är...Magnus föreslog att vi skulle köpa något istället. Jag skrev bara att det inte gick eftersom vi redan köpt den första tidningen. Det är väl solklart eller?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar