Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"The Photoshop Effect" - Hur gör han?

Produkter
(logga in för att koppla)
Verktyget "gör flytande" under filter-menyn ger en stor runt pekare man justerar midjan med. I ansiktet använder han lagningspenseln för blemmor.

Sedan kan du söka i inläggen hur man gör en "perfekt hy". Jag har inte i huvudet hur man gör, tyvärr...

Perfekt hy kan man uppnå genom att först ta bort alla finnar och dylikt för att sedan använda filtret gaussian blur och tona ner de tills man finner vad man själv gillar.
Vissa överdriver (som playboy) och får deras tjejer att se ut som att de inte finns någon textur överhuvudtaget på hyn, vilket är lite för mycket enligt mig.
Jag använder främst verktygen clone stamp, patch tool och olika blur filters för att uppnå "snyggare" hy.

Jag skaffade ett ex av
High End Industry Photoshop Retouching Techniques Series One
från Photoshop Retouching & Photography Tutorial Videos och jag måste säga att det är det mest intressanta jag någonsin gjort i Photoshop, det är helt vansinnigt vilken skillnad det blir från originalbild till färdig bild.

Alla som har något intresse av foto och retuschering borde införskaffa denna kursen.

Men för att svara på din fråga så är de vanligast använda verktygen:
Clone Tool
Healing Brush
Dodge & Burn
Liquify

Önskar dig mycket nöje framöver!

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto