Annons

The Adobe Photoshop Lightroom Book: The Complete Guide for Photographers

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

har köpt boken o studerat den i helgen, det är i princip en bättre användarhandledning, dvs en upprepning o bättre formatterad handledning, bra skriven men har inga stora saker att tillföra tycker jag.

så summerat är det getting started man kan ladda ner från adobe + hjälpfilen/manualen i ett trevligare o samlat koncept.
Boken är värd sina pengar, beställde min på www.bokus.se

Roine

Skulle du möjligen kunna bistå med ISBN?

Rent generellt så är det ju att föredra att få ISBN i en bokreferens eftersom man då kan få fram någorulunda samma bok (ska man vara noga får man ju ange tryckningar o så också).

Den titel du angett ger dessutom ingen träff på bokus så någonting är snett.

Kanske du kunde haft med priset också (mest för att man ska slippa slå upp boken själv om man vill se ungefär var den ligger)

Hoppas du överlever "gnället" från mig, är bara det att jag är lite smålat o gärna får det så enkelt som möjligt.

isbn-13: 978-0-321-38543-7
isbn-10: 0321-38543-8

i streckkoden:
9780321385437

- 1 st Adobe Photoshop Lightroom Book (9780321385437) à 310.00 kr

Sen kom frakt till, tror det var 19 :-

Roine

Tackar... Nu hittade jag boken :)

Såg ju onekligen ut som ett mkt lagom pris.

Och en omformaterad användarhandledning behöver ju inte alls vara fel. Med lite tur kommer det ju i en mer listig struktur.

Får sättas upp på listan över böcker att klura på :)

Jodå, nog har jag sett den, hade bara glömt bort att det var du som gjort den, men var nåt som gnagde på hjärnbarken...

Får nog lägga den på printern så småningom...
Om den börjar vara hyffsat stabil vill säga, men det verkar ju så?

ang lr o stabil

det finns kalra utmaningar om man har många bilder, har provat med ite av varje, men med mer än 10 000 råfiler så är den inte enkel att jobba med och vid 70 000 är den helt enkelt inte användbar. Den kör bara bakgrundsjobb som ccumulerar metadata o annat o blir ruggit hackig.

men har du ett moderat antal jpg bilder fins det få alternativ som slår enkelheten att få till ett flöde, i synnerhet då denna tar jpg/tiff bra

Är det databasen o ordning o reda du prioriterar o har annat redigeringsflöde, tex ps eller c1 bör man åtminstonde ge iView en chans.

Roine

Jag har haft Kelbys nya bok nu i någon vecka.
Rekommenderas starkt till er som vill få kläm på flödet i LR.
Väl investerade slantar !

Hälsningar Hasse

Tack o bock Ronnie !
Jag tänker köpa mig lightroom för jag gillade beta 4, så en start på svenska är trevligt. Kan ju engelska bra också men det är betydligt smidigare att läsa en text på svenska. Hör av dig om du vill ha hjälp med något, tjänster och gentjänster du vet.

/ Erik

Tack Roine, mycket bra! Kanske borde du göra en bok och bli rik som ett troll ;-) ? (om du nu inte redan är det förstås..)

mvh/Kalle

tackar

dock har jag haft så många nerladdningar att surftown döpte om den pga sk överlast

de 4 : a häftena tillsammans har haft mer än 32 000 nerladdningar

Ang böckerna, har nu även börjat kolla kelbys bok och den verkar aningen vassare. DVS innehåller en del vettiga knap också, inte bara en omsorterad manual.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar