Kära Rese Forum
Jag märker att jag lagt mina bilder i Reseforum. Men har fått lite feedback också, jag tackar. Jag brukar få jätte lite kommentarer och har undrat ibland vad kan det berå på.
Appropo Thailand som en semesterresa land, jag kan hålla med att det kan kännas jobbigt och att turismens hysteri har gått för långt. Reser man så att man är lite rörlig hela tiden, stannar högst 2 - 3 dagar i samma ställe, då har man ' vargarna i halsen ' hela tiden.
Min stradegi är att gå i en liten stad. Ayuttaya där alla bilderna är tagna har 70.000 invånare, och stanna där hela semestern, denna gång 7½-veckor.
När folk ser mig oftare, dom börjar känna igen mig, och så småningom minskar säljandet och utnyttjandet från deras sida. Till slut är jag en kille som dom kan stoppa på gatan och prata en stund. Och som hände under denna resa, man kan bli en kompis med någon. Då öppnas helt andra dörrar, helt annan prisnivå och vänlighet. Mina skolbilder är en exempel om sådant. Det var Thailändska vänner som ordnade mig till skolan, jag fick se lektioner och fota fritt. Jag är aldrig samma människa efter visit i skolan.
Jag tackar deltangandet, även jag är besviken att snacket har spårat ur, om Ni tillåter mig att säga så. Sawasdee Ka Jouni