Annons

Textbox i underkant på bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Borde man inte kunna göra ett action i photoshop med inlagda stopp för att skriva in individuellt textinnehåll för olika bilder. Har inte testat själv men det borde funka.
/jer.

Edit: kan ju kanske bli problem med bilder i olika format och utsnitt kom jag på. Ska testa själv när jag får tid och se om det går att göra actionet dynamiskt på nåt sätt. Postar här om jag kommer på hur.

Senast ändrad:
Skall det vara samma text och logo på alla bilder? I så fall är väl det enklaste att skapa en separat sådan textbox och klippa in den i bilden? Eventuellt får man skapa en textbox för varje format, om man inte gillar att ändra storlek i efterhand.

Fattigmansvarianten är att använda gratisprogrammet FastStone Resizer, som ger möjlighet att lägga in text i bilder med en batch-körning. Ganska snyggt, om man bara vill ha in text.

Tack för tipset, det var en bra programvara men den klarade inte det jag är ute efter. Det jag söker är en mjukvara som dynamiskt kan utöka arbetsytan och lägga till information under bilden utan att förstöra det som finns i orginalbliden.

Manuelt i Photoshop gör man det med ctrl+alt+c och sedan enligt bifogad bild

Bilagor

• arbetsyta.gif
    arbetsyta.gif
    8.5 KB · Visningar: 247
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar