Annons

Text på sladd

Produkter
(logga in för att koppla)

mikahn

Avslutat medlemskap
Hej! Finns det någon som har något tips på hur jag ska kunna skriva text på en sladd. Jag har en ide om att jag vill skriva en slogan på en telefonsladd som ser ut som en spiral, men har ingen aning om hur man gör.

Hoppas någon har en ide.
 
Industrier som skriver på sladdar och andra produkter använder sig av bläckstråleskrivare som har ett skrivarhuvud som sitter utanför själva skrivaren. Skrivarhuvudet riktas då mot den plats som produkten kommer på och skriver då den passerar förbi.

Den typen av skrivare är väldigt dyra. Om det finns något företag som har som affärside att göra utskrifter till privatpersoner med sådan skrivare känner jag inte till.
 
Tack gunnar,m en det var itne så jag menade utan jag vill på en bild skriva på en sladd. Dvs texten ska i bilden "snurra" som en telefonsladd.
 
Du kan tex använda Spherize för att få texten hoptryckt i kanterna ( med alternativet Horisontal Only ). Detta om du vill skriva på sladdens utsida då.
 
Att skriva i en "spiral" i Cs2 är nog rätt omöjligt.
Det går att rita en bana med ritstiftet och få texten att gå efter den men funktionen har begränsningar.

Illustrator är bättre på texthantering.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.