Annons

Tethering med en 1d mk II

Produkter
(logga in för att koppla)

Farland

Aktiv medlem
Nu hade jag tänkt att testa detta med att "tethra" med min nyss införskaffade 1d mk II:a. Har laddat ner DPP och Eos capture från nätet när jag inte fick med ngn skiva med kameran. SItter på en Mac btw. Har kopplat ihop kameran via usb-kabel till datorn. Problemet nu är att datorn inte verkar "känna! av att kameran är inkopplad. När jag drar igång DPP och startar EOS capture så händer absolut ingenting :S Testade med att installera Eos utility åsså, men där är camera sttings/remote skuggad så att man inte kan starta det valet.
Måste jag använda firewire eller funkar det via usb? Har laddat ner Firmware 1.2.6 till kameran.
Finns det nått annat jag måste installera eller?

/Mvh Lars
 
Första träffen på Google med: 1D MKII Tethering gav mig

USB is not supported, Firewire only for the 1DMKII and 1DMKIIN.
 
Canon är ute ur leken.

Har du installerat OS10.8 så beror det nog på det.

Du var på rätt spår i alla fall, det är Eos Utility du plåtar med, de andra programmen är bara Canons praktikantprojekt som dom försökt banka in i en Mac med spett och vaselin.

Jag pratade med Canons support härom dagen och hon sa att Canon inte hade med saken att göra.

Apple har i sin tur svarat via forum att Canon inte ger ut tillräcklig information för att få tethering att fungera.

Det är inte första gången det strular med Canon. Funderar starkt på att gå över till Nikon som känns som en seriösare kameratillverkare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.