ANNONS
Annons

testbilder på Cyberphoto

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
efter att ha kollat lite på Cyberphotos testbilder så undrar man lite om dom är rättvisa, det känns som om bilderna är mycket sämre än i verkligeheten... eller så har dom använt sunkiga objektiv.

bilderna är oskarpa och har tappat mycket färg..

någon mer som tycker detta??

egentligen inte... det började med att man tittade lite på några pocket kameror och då jag tyckte dom var dåliga så tittade jag på Canon EOS 1D MKII (har en själv) och mina bilder blir itne så dåliga, om man inte har ett sunkigt objektiv, har slutat använda dom helt sedan sista L-objektivet jag köpte.

Detta står om testbilderna från 1D MkII

"Samtliga bilder tagna med Canon 17-40/4L USM vid 40mm-läget och bländare 8, utom bilden på ISO 3200 som togs med bländare 11."

Denna gluggen är inte så sunkig i mitt tycke men jag förstår vad du menar när jag tittat på bilderna.. Skumt..

/Peter

har inte testat just den gluggen men den skall ju vara bra enl. dom flesta som använder den. Jag menade inte att jag tyckte gluggen var sunkig utan att man kunde tro att dom haft en sunkig på kameran när man ser testbilderna...

Jag tycker som om det verkar att alla testbilder på alla hemsidor ser sunkiga ut, oavsett om det är cyberphoto eller dpreview.

Ovanligt bra, men jag tycker ofta att testbilderna ser risigare ut en vad kamerorna kan prestera. Det kan ju också vara för att testbilder sällan är tagna för att vara snygga. När bilden är intressant tänker man väl mindre på den tekninska kvaliteten.

defiant skrev:
efter att ha kollat lite på Cyberphotos testbilder så undrar man lite om dom är rättvisa, det känns som om bilderna är mycket sämre än i verkligeheten... eller så har dom använt sunkiga objektiv.

bilderna är oskarpa och har tappat mycket färg..

någon mer som tycker detta??
Bilder som hänger ute på Internet för länge bleks och tappar stinget...

F'låt, kunde inte låta bli! :) Dags att sova!

Kan det inte vara så att de saftat på med alltför hög jpeg?

Det är iaf en enorm skillnad på testbilderna på dpreview och cyberphoto.

kan inte fatta att man har taskiga bilder som testbilder.. man vill ju inte köpa en kamera som ger bilder som e dåliga....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar