mollan
Aktiv medlem
Tack!sagan skrev:
Grattis till nya kameran Mollan!
Inte dumt att få en D-SLR som har alla tänkbara inställningsmöjligheter väl? ;-)
Nej inte alls dumt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack!sagan skrev:
Grattis till nya kameran Mollan!
Inte dumt att få en D-SLR som har alla tänkbara inställningsmöjligheter väl? ;-)
Åja, åja...det finns något som heter 'drop test' i specifikationen när produkter utvecklas och det gäller nog 300D också. Den håller nog att släppas i ett betonggolv från en meters höjd eller så men det är kanske inget man testar i onödan.Lizard skrev:
Kände på D70 idag. Jag tyckte den känndes minst lika plastig som 300D. Dessutom tycker jag att kameran känndes "ihålig". När man knackade på vissa ytor på kameran lät det tomt. Klart att den var snygg, men jag tycker inte den slår 300D i kvalitetsintryck.
Lizard skrev:
Kände på D70 idag. Jag tyckte den känndes minst lika plastig som 300D. Dessutom tycker jag att kameran känndes "ihålig". När man knackade på vissa ytor på kameran lät det tomt. Klart att den var snygg, men jag tycker inte den slår 300D i kvalitetsintryck.
Nu kan jag sova lugnt..
-big kahuna- skrev:
Ehh, intressant att se hur olika människor upplever byggkvalitet och känsla. 300D har ungefär motsvarande byggkvalitet som en leksak i ett happy meal.
froderberg skrev:
Men nu rör du väl till det. Att kvalitetskänslan i 300D inte är enorm är väl en sak. Men har du några belägg för att kvaliteten skulle vara dålig? Mina gamla Eos 5r kändes bra mycket plastigare än 300D:n. men höll för min tuffa behandling.
Ola Skinnarmo har kört mycket med 300N på sina expeditioner, och det har hållt.