Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Test av ny kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

thommya

Aktiv medlem
Hej

Jag är i färd med att beställa en Nikon D300, plus två objektiv i USA. Min kompis i USA kommer att få kameran levererad hem till sig några veckor innan jag åker över till USA själv.
Tanken är att han innan jag kommer skall testa kameran så den är ok, fokuserar rätt mm, eftersom jag inte hinner skicka tillbaks en eventuellt defekt kamera eller lins.
Skulle uppskatta råd om hur och vad han skall testa på kameran för att vara på säkra sidan.

Tack på förhand!!

Thommy

Låter lite som att be sin gamla mormor kolla på en begagnad bil åt en.

En sånt uppdrag tycker jag förutsätter att man överlåter åt någon som verkligen vet vad han sysslar med och då är frågor som den här överflödiga.

Annars är väl det största problemet just ff/bf.
Be honom testplåta på olika motiv/avstånd och kolla så skärpan verkligen hamnar där den ska men det förutsätter att din kompis kan hantera kameran och vet hur han väljer fokuspunkt osv. annars kan det bli hur galet som helst.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto