Annons

Telezoom!

Produkter
(logga in för att koppla)
Då var det dags att börja kolla på nytt teleobjektiv, har nu ett 70-300 men då jag troligtvis ska fota på lite hockeymatcher i vinter på Brynäs hemmamatcher och kanske lite fotboll. Så jag känner att jag vill ha ett bra telezoom med stora möjligheter att kunna ta riktiga närbilder,

Har kollat på:

Sigma 150-500/5-6,3 HSM DG APO OS
Tamron SP 200-500/5-6,3 Di LD IF

Känner att det är något sånt jag skulle vilja ha, några tips? synpunkter eller liknande? tips om affärer, plus en liten snabbis, en polare ska til USA i höst, bör man vänta tills dess?

Min ekonomi räcker tyvärr bara till ett objektiv för ungefär 9-10 000,

tips tack! =)

Tyvärr tror jag objektiven du tittat på är för ljussvaga för sportfoto inomhus. Även om dom har bildstabilisering så rör sig motiven för snabbt i det svaga ljuset på inomhusarenorna. Du bör nog leta upp nån 80-200 2,8 zoom eller liknande.

Leif

Ta din nuvarande lins, åk på hockey och testa med bländarna och olika ISO och inställningar. Och stativ antar jag. Kanske räcker med 6,3 i en rink om du trappar upp ISO och tid. Innan du testat vet du ju inte.

Sigma och Tamron har 70-200/2,8 för under 10000:- Dessa tror jag är det bästa val du kan göra, möjligen en bra 1,4x-konverter som skulle förlänga brännvidden lite men ändå behålla bättre ljusstyrka än de du föreslog.

Men som någon skrev, testa.

SOm Leif rigtigt skriver, så vil en billedstabilisering ikke være til meget hjælp når motivet i forvejen flytter sig meget (på nær når man skal lave panning).

Mit bedste bud er også at finde noget lysstærkt (f/2.8) i størrelsesordnen 70/80-200 mm.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar